פגיעה בעבודה

פגיעה בתאונת עבודה מצריכה היערכות נכונה בסיוע עורך דין

כללי

תאונת עבודה הינה בין הגורמים הקשים ביותר להתמודדות בחייו של האדם, משום שהיא מחבלת ביכולתו לדאוג לעצמו מבחינה כלכלית, פוגעת באיכות החיים וברוב המקרים, היא מביאה לריבים בתוך המשפחה, לקשיים עצומים ביכולת לתחזק חיים בריאים ועצמאיים וכמובן, פוגעת באיכות החיים וביכולתו של אדם לפרנס את עצמו ואת משפחתו.

הערכת הפגיעה בגופו, ברכושו, במשפחתו ובאיכות החיים של האדם הינה מלאכה השמורה לבעלי מקצוע אשר יכולים לכמת את כל הגורמים הסביבתיים ובחון את ההליכים השונים הנדרשים לצורך מתן אפשרות לשיקום חיי האדם שנפצע בתאונת הדרכים וכמו כן, לייצוג הולם שלו מול הגורמים הפוגעים, בין שאלו המעסיקים או גופים חיצוניים אחרים.

היערכות נכונה לאחר תאונת עבודה

מספר תאונות העבודה בישראל אינו מדויק למרבה הצער שכן לא כל תאונות העבודה מדווחות ומקרים רבים של פציעות ואפילו מוות נרשמים כתאונות שאינן קשורות למקום העבודה. בין שמדובר בתאונה שהתרחשה בדרך לעבודה, במסגרת שעות העבודה וכן בשל הפעילויות הנגזרות והמתבקשות כתוצאה מהעיסוק בעבודה הספציפית – לאדם שנפגע מגיעים פיצויים ראויים הכוללים החזר כספי שיכול לגבות את ההפסדים אותם הוא סופג.

ברוב המקרים, אדם שנפגע בתאונת עבודה עובר תקופה מסוימת בה הוא משתקם ובמהלכה הוא מסיק מסקנות ומתאושש. תקופה זו היא תקופה מבלבלת מאד וברוב המקרים, הניזוקים אינם מגיבים באופן מידי. חשוב לזכור כי בכל מקרה של תאונת עבודה, עם רגע התרחשות התאונה יש לקחת את כל הפרטים הרלוונטיים מהגורם הפוגע ולתעד ככל שניתן.

סוגי תביעות אבדן כושר עבודה

ישנם סוגים שונים של תביעות אבדן כושר עבודה כאשר כל אחד מהסוגים מיועד למקרים שונים. בין שהתאונה הביאה לנזקים ארוכי טווח ובין שהתאונה הביאה לצורך בטיפול מידי ונזק שחלף כעבור זמן קצר, ישנה חשיבות מרבית לפנייה אל עורך הדין המתאים על מנת לקבל את האישורים הדרושים ובעקבות כך, את הפיצויים המגיעים לאדם שנפגע.

אילו עילות יכולות להיות להגשת תביעת אובדן כושר עבודה?

בין העילות המשמשות לתביעת אובדן כושר עבודה ניתן למצוא תקלות כגון פציעה גופנית כתוצאה מעבודה על מכונות לא ממוגנות, נפילה ממקום גבוה וללא ממוגן היטב, נפילה בעקבות פיגומים או תשתיות לא ראויים במקום העבודה וכן אירועים נוספים של פציעה גופנית בעקבות רשלנות של הגורם המעביד.

אבדן כושר עבודה במקרים נוספים

ישנם מקרים נוספים של פנייה אל עורך דין אובדן כושר עבודה. מקרים אלו מנונים את אבדן היכולת לעבודה בשל מחלה שנגרמה מעבודה. במקרים אלו, המחלה לא נגרמה בשל תאונה פתאומית אלא הלכה והתפתחה במשך שנים רבות. מחלות שכאלה יכולות להיות מחלות מפרקים, פסוריאזיס בעקבות חשיפה לשמש, תסחיף ריאתי הנגרם כתוצאה מטיסות לחו"ל ועוד.

באמצעות פנייה אל עורך דין אובדן כושר עבודה ניתן להשיב את ההפסדים הכלכליים שנגרמו כל עוד התובע נמצא בטיפולים ובתהליך שיקום מהתאונה שנגרמה לו במקום העבודה. עורך דין מקצועי ומנוסה ילווה את הלקוח שלו לאורך כל הדרך, יעניק תמיכה מקצועית, יידע לאתר את הגורמים האמיתיים שהביאו לתאונה ולדרוש את הפיצויים המגיעים לו לאדם.

*אין האמור באתר להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, השימוש באתר ותכניו היא באחריות המשתמש/הגולש בלבד.

כתיבת תגובה