תאונת עבודה

מדוע חשוב שיהיה לכם עורך דין לתאונות עבודה?

אובדן כושר עבודה תאונות עבודה

אף אחד לא מכין את עצמו לזה שיום אחד, חס וחלילה, הוא יחווה תאונת עבודה, ואף אחד גם לא מתכנן או צופה את זה. ובכל זאת, חייבים לקחת בחשבון שזה משהו שעלול לקרות, ושכדאי להיות ערוכים על כל מקרה שלא יבוא. מעבר למספר דברים חשובים שיש לדעת ונפרט כאן בהמשך, מומלץ מאוד לקבל את שירותיו או לפחות יעוצו של עורך דין לענייני תאונות עבודה שמומחה בתחומו או לפחות הומלץ לכם על ידי אנשים שאתם סומכים על שיקול דעתם.

ראשית נתחיל עם מה שחשוב לדעת אם חלילה אתם נקלעים למצב שבו נפגעתם בדרככם לעבודה, בזמן השהייה בעבודה עצמה או במסגרת פעילות של העבודה (פגישה מחוץ למשרד, למשל). אולי תתפלאו, אבל זה יכול להחשב תאונת עבודה גם אפילו בדרך חזרה ממנה הביתה. חשוב שתדעו שעליכם לתעד לפרטי פרטים כל מה שהתרחש בעת המקרה, המיקום, התאריך, השעה וכל פרט נוסף אחר.

אל תקמצו בפרטים, זה יכול רק להועיל ובטח לא מזיק. אם יש עדי ראייה, תעדו גם את דבריהם וקחו את פרטיהם האישיים (שם מלא, מספר טלפון או מייל). שנית, גשו מיד לרופא להבדק והשתדלו לעשות זאת באופן מיידי ככל האפשר מבלי להתמהמה. גם אם אינכם מרגישים שום כאב ואינכם טרודים ממצבכם, אתם חייבים לגשת להבדק במרפאה או בחדר מיון משום ששם תקבלו את המסמך הראשוני שישרת אתכם בתביעתכם לקבלת פיצוי, והוא "תעודה ראשונית לנפגע בעבודה".

כמה דברים חשובים שכדאי לדעת

בלי המסמך הזה לא תהיה לכם שום אסמכתא שתתמוך בתביעתכם וללא הוכחה שנפגעתם יהיה לכם מאוד קשה להמשיך את התהליך בהצלחה. בנוסף לזה, בלי קשר לתביעה, חשוב שתבדקו למען בריאותכם שכן לא כל הפגיעות באות לידי בכאב מיידי.

שנית, עליכם לגשת למשטרה ולהוציא מהם אישור לגבי התקרית וכמו כן, ליידע את המעסיק שלכם בהקדם כי נפגעתם ולהחתים אותו על טופס פגיעה בעבודה ב"ל/250. בשום שלב בתהליך אל תפטרו ממסמכים שצברתם בדרך. אתם לא יכולים לדעת מה חשוב ומה יבקשו מכם להציג – מה שמוביל אותנו לנושא שלנו: עורך דין לתאונות עבודה.

עורך דין מומחה בתחום יכול להקל עליכם לאין שיעור בתהליך התביעה לפיצויים, שעלול להיות לעתים ארוך, מייגע ומתסכל ובמקרים מסוימים, אפילו לא להשתלם. למשל, אם לבסוף אחרי כל התהליך, התביעה לא מאושרת, או שניתנה לכם זכאות לאחוז קטן יותר של פיצויים מן המצופה או הרצוי.

עורך דין לעניין הספציפי הזה שכבר "שוחה" בחומר, מנוסה ומכיר את ביטוח לאומי לעומק, יודע בדיוק מה צריך לעשות וכיצד לקצר את התהליך ולהפוך אותו ליעיל יותר. מלבד מסמכים רלוונטים שתצטרכו להגיש, תוכלו לעבור את זה עם עזרה, תמיכה, יעוץ וליווי שוטף, בראש שקט ומסודר יותר וזה פעמים רבות עושה הבדל של שמיים וארץ.

כתיבת תגובה