אובדן כושר עבודה

למה כדאי לדבר עם עו"ד לענייני אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי תאונות עבודה

מאמר אורח, מאת שירלי קרביץ

רוב בני האדם עסוקים במחשבות על העתיד; דואגים לקראתו, מתכננים אותו, מדמיינים אותו ומתאמצים מאד כדי שהוא יהיה בדיוק כפי שהם היו רוצים שיהיה ויעמוד בכל הציפיות והתקוות, של עצמם ושל סביבתם. זהו טבע האדם, אנחנו לעתים מודאגים אך ורק בגלל הדימיון שלנו לגבי העתיד מבי לדעת אם בכלל מה שאנחנו מדמיינים יקרה.

מצד שני, אנחנו לא תמיד נוקטים פעולה כלשהי כלפי הדאגה הזאת. לרוב, אנחנו מנסים להתנער ממחשבות שליליות ולא נעימות ולסלק אותן כלעומת שבאו, במקום לבדוק אם יש משהו הגיוני שאפשר לעשות בנידון.

למשל, לא הרבה אנשים מתעסקים בסוגיה של אובדן כושר עבודה או באם דבר כזה עלול לקרות להם חלילה. כשאנחנו חושבים על העתיד, מדמיינים אותו ומתכננים בו תכניות, אנחנו מתמקדים בעיקר בחלומות שלנו, או בדברים שאנחנו חוששים שישתבשו בדרך אליהם. הדברים שאנחנו מדמיינים הם הרבה פעמים דברים המוכרים לנו מחיינו שלנו או חיי סביבתנו הקרובה.

לדוגמה, אם אחד מההורים שלי או קרוב משפחה או חבר טוב חווה מצב של אובדן כושר עבודה או אפילו שמעתי סיפור מטלטל לגבי מישהו שחווה זאת – יש סיכוי גבוה יותר שזה ישפיע עליי ויהפוך להיות אלמנט נוסף בשיקולים שלי והחששות שלי לגבי העתיד.

אובדן כושר עבודה

הפחד מהלא נודע – שאני אנהל את חיי לפי סטטיסטיקות?

באופן הגיוני, אי אפשר לפחד מכל הדברים בעולם. לצערנו, יש לא מעט דברים שיכולים להשתבש בחיים ואכן משתבשים ואנחנו בדרך כל נפחד רק ממה ששמענו עליו או אנחנו מכירים או קרוב אלינו באיזשהי צורה. חשבו על זה, אנשים שגרים בעיר, לא יחששו כל רגע נתון שאולי הם עלולים להטרף על ידי תנין, למשל.

האבסורד בסוגיה זו, כמובן, זה שאנחנו לא יודעים ממה לפחד עד שזה נוחת עלינו יום בהיר אחד. לכן חשוב להתייחס לסטטיסטיקות שמנהלות את עולמנו ואורח חיינו. אז נכון, אני לא אנהל את חיי לפי סטטיסטיקות המאפיינות את אורח החיים של אנשים שגרים בכפר הנמצא על גדות אגם שורץ תנינים באזור אקלים טרופי ופראי, אלא לפי אנשים החיים באזור אורבני ומודרני.

כשאני בודקת סטטיסטיקות התואמות את אורח החיים שלי, אני יודעת שאובדן כושר עבודה, כמו גם תאונות דרכים, תאונות עבודה, עבירות תקיפה ושוד, הונאות כספיות וכן הלאה – עלולות להיות מנת חלקי בהיותי אזרחית העיר.

עכשיו אתם וודאי שואלים את עצמכם למה להכנס לזה, למה להכניס ראש בריא למיטה חולה ולמה כשהכל בסדר צריך להתעסק במה הדברים הרעים שעלולים לקרות. אז אני בהחלט מסכימה שלא כדאי להתעסק יותר מדי. רק להיות מודעים לדברים שעלולים לקרות לנו גם אם לא קרו בסביבתנו מעולם, ולהיות מוכנים אליהם ככל האפשר.

מה שכדאי לעשות, זה לקבוע פגישת יעוץ או שיחה טלפונית עם עו"ד לאובדן כושר עבודה, לקבל ממנו קצת רקע ומידע בנושא ומהן הפעולות שהכי חשוב לעשות. החשיבות של התיעצות עם עו"ד בנושא זה היא גדולה מאוד שכן עו"ד הוא מקור מהימן שחווה את הפרוצדורה בשטח מדי יום ויכול להמליץ לכם מה כדאי לעשות כפעולת מנע לפני שזה קורה, איך להמשיך אם חלילה זה קורה ומה עושים מיד אחרי זה.

ואז, אחרי שתדברו עם עו"ד ותשכילו, לא תצטרכו להדאיג את עצמכם בעניין אובדן כושר עבודה או תנינים או כל מחשבה שלילית אחרת ותוכלו לחזור להתמקד בבניית עתיד יפה לעצמכם.

כתיבת תגובה