הפסקה

בדקו את עצמכם – מה אתם יודעים על ביטוח אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה כללי תאונות דרכים תאונות עבודה

לפני שנכנס בעובי הקורה וננסה להבין מה הן הדרכים האידיאליות לפעול במצב שבו חלילה אין לנו יותר יכולת לעבוד, בואו ננסה להסביר מה הוא בכלל אובדן כושר עבודה ומה המשמעות של ביטוח אובדן כושר עבודה.

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם איבד את יכולתו להתפרנס, בצורה חלקית או מלאה, ארעית או לצמיתות בעקבות מחלה, תאונה או כל פגיעה שהיא. יש חשיבות לרמת הפגיעה כמובן, משום שלעתים נמנע מאדם להמשיך לעבוד בעבודתו הקודמת או במקצוע שלו אך הוא יכול לעבוד בעבודה חלופית ולעתים נמנע מהאדם לעבוד כליל, בכל סוג עבודה שהוא, בעקבות מצבו הפיזי, נפשי או בריאותי.

עכשיו כשברור לנו פחות או יותר מה משמעות המונח החוקי והמקצועי של המצב הנ"ל, בואו ננסה להבין לעומק מה הוא בעצם ביטוח אובדן כושר עבודה, מה הוא מכסה ולמה הוא עשוי להיות חשוב. למעשה, ביטוח אובדן כושר עבודה מגן עלינו מפני האפשרות הלא מאוד סימפטית שלא נוכל להתפרנס ולדאוג לעצמנו או למשפחתנו לקיום סביר ובסיסי.

כאשר מפרישים כל חודש כסף לביטוח, אנחנו מבטיחים בעצם כיסוי חודשי מסוים במידה וקרו לנו נזקים מסוימים המגבילים אותנו או את היכולות שלנו, כמוסכם מול חברת הביטוח. הפיצוי החודשי הניתן לנו מחברת הביטוח כמובן משחרר אותנו מהתשלום החודשי ששילמנו לה עד כה ובעצם מהווה תחליף מסוים למשכורת החודשית שהיינו אמורים לקבל ממקום עבודתנו במידה ולא היינו מאבדים את יכולתנו לעבוד ולהתפרנס בכבוד.

מאז הראשון באוגוסט שנה שעברה (2017), מפקחת הביטוח דורית סלינגר, יזמה רפורמה בכל נושא הביטוחים הללו, שהיו בהם לא מעט פרצות ואי סדר וכעת, לאחר השינוי, ניתן להבין קצת יותר את הפרמטרים המרכיבים כל ביטוח ולהשוות ביתר קלות בין המלצות או הצעות ביטוחיות שונות.

ברמה הבסיסית ביותר, ביטוח אובדן כושר עבודה סטנדרטי מעניק למבוטח כיסוי של עד 75 אחוזים מהשכר אותו קיבל בעבודה, במידה שהוא נמצא במצב מוכח של אובדן כושר עבודה מוחלט, כלומר אין ביכולתו לעבוד בשום עבודה. נוסף על כך, צריך להתקיים עוד תנאי עבור הפיצוי הזה, והוא שהמבוטח עבד לפחות שנה לפני המקרה המצער.

מעבר לביטוח הסטנדרטי, ישנן הרחבות בתוספת תשלום, כלומר, אפשרות לכיסוי נוסף שנחשב מעבר לסטנדרט אבל גורם לכם להרגיש בטוחים יותר ומכוסים מבחינת אפשרויות מזיקות נוספות כגון כיסוי המקצוע הספציפי של המבוטח (כלומר קבלת פיצוי על כך שאינו יכול לעבוד ספציפית במקצוע שלו), כיסוי של עבודות מסוגים שונים כמו "צווארון לבן", צווארון כחול" וכן הלאה, פיצויים על אובדן כושר עבודה חלקי, על תקופות אשפוז או שיקום ועוד.

כשמנסים לבחור את ביטוח אובדן כושר העבודה הנכון והמתאים לכם ביותר, חשוב לשים לב לכל הפרטים האלה ולהתאים אותם לחייכם ולעבודתכם. שימו לב שאם אתם מעורבים בעבירה שכתוצאה ממנה נפגעתם ואיבדתם את יכולתם לעבוד, לא תהיו זכאים לשום פיצוי. מומלץ תמיד להתייעץ עם עו"ד או חברים שאתם סומכים על דעתם ואם יש מקום להרחיב את הביטוח הסטנדרטי, בחרו את ההרחבות החשובות לכם בקפידה.

*אין האמור באתר להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, השימוש באתר ותכניו היא באחריות המשתמש/הגולש בלבד.

כתיבת תגובה